Bara?

Jag har funderat mycket på ordet bara, är det "bara" att tycka, bara att göra, bara att.. Man anväder det ordet lite för lätt och lite för ofta idag tycker jag. Tex det är ju bara att bestämma sig, men är det bara att bestämma sig för något? Att man ska klara av något? Nej det är nog inte så, det finns mycket som ligger bakom att man ska klara av något. Det är inte bara att göra något. Usch, fy och bleh, jag tycker inte alls om det ordet längre. Inte det minsta.
Och på tal om bara, så har jag fått höra de närmasta dagarna att det är "bara" att lugna ner sig och ta det lugnt, men hur ska jag kunna göra det när jag längtar så otroligt mkt och samtidigt är sjukt nervös. nervös för att åka å hälsa på en människa som jag aldrig träffat innan och bo hos honom i fyra dagar, träffa hans vänner och helt plötsligt bli en del av hans liv, även om det är för endast fyra dagar och fyra nätter. Det ska bli jättekul för jag längtar verkligen efter att få träffa denna människan men samtidigt så är det fruktansvärt. Jag kommer ju faktiskt bli sjukt utlämnad! Men som Frida, min klippa, säger; Det kommer gå bra! Och det hoppas och vill jag verkligen att det gör!

Och för er som undrar, så börjar det hända lite i lägenheten igen. Vi, eller pappa håller på att såga i bäsnkskivorna till köket, såga rätt jängd och såga ut för diskho. Sen senare idag ska han slipa golvet så det blir perfekt och sen ska det lackas, efter det är det lite småsaker kvar. Som att sätta upp köket (!), badrumsskåpet, måla en gång till bakom spisen och smälla upp kaklet. Sen kan jag ämtligen flytta in :) Jippi, och min soffa slipper stå där helt ensam!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback