Irritation på hög nivå

Nivet den familjen jag har hälsat på? Jag har tackat nej till dem pga av att det är för dåöogt betalt för den mängden jobb och de sa de inte kunde gå över det de erbjudit. Så det tog lite mer än en vecka innan jag sa något för jag har funderat massor, fram och tillbaka. De har ringt två gånger och jag har inte svarat för jag inte vetat vad jag skulle säga men sen så mailade jag dem och jag har inte varit annat än ärlig mot dem. Jag sa som det var, tack, men nej tack. Och även anledningen, men så får jag detta svaret tillbaka:

"OK. Då vet vi.
Vi letar vidare och önskar dig lycka till med att hitta det du söker.
 
Ett tips till dig är att vara lika trevlig, informativ och ärlig i ett avslut
som du var i början av vår kontakt och vid ditt besök hos oss"

Jag känenr mig jättesött, eftersom jag inte varit annat än ärlig mot dem. Det känns som om de anklagar mig för att vara oärlig. Tycker det är dåligt av dem. Inte det bästa att inte svara när folk ringer. Men jag har inte bara skitit i att svara, för jag har missat deras samtal. Har en ny vana, ingen vibration eller ljud på telefonen och det är så skönt, så jag har "bara" inte ringt upp, men jag har inte vart oärlig för det. Själv känner jag att jag bara har varit ärlig, och jag sa jag vet inte till dem när de sa lönen, de hade typ väntat sig at tjag skulle ta jobbet även om jag aldrig sagt det, ALDRIG!

Säg vad ni tycker, är jag oärlig, har jag vart det mot dem?


Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske svarat o sagt att du ville fundera mer?!

2008-10-22 @ 15:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback