Internetdating.

Jag satt och läste Robins blogg fär ett tag sen. Han hade skrivit om internetdating och jag vill gärna fortsätta att refektera över detta ämne. Tycker det är väldigt intressant att diskutera det och jag själv föredrar att börja ett eventuellt förhållande eller bara ett gänd dater så. Varför gör jag då det? Jo, jag gillar det att man lär känna personligheten hos någon innan utseendet och samma tillbaka då. På internet så är uteseendet inte lika viktigt som det är ute IRL, iaf är det så jag känner. Och jag som är väldigt osäker på mitt utseende känner det som en säkerhet att prata med någon mkt utan att man vet exakt hur den andra ser ut. Självklart skickar man bilder osv, men man ser ju aldrig ut exakt lika dant i verkligheten som man gör på bild. Det är likt (eller olikt), men aldrig exakt lika dant.

Många hävdar att de man träffar på internet är, eller kan vara, farliga och ljuga och ha sig. Men vem säger att det inte är lika stor risk att träffa på ett pucko ute på krogen eller i lunchkön? Bara för man träffar folk över internet så är det ju inte själklart att personen har lurat dig och tänker låsa in dig i en källare eller något annat knas. Man ska ju alltid ta det säkra före det osäkra och aldrig bestämma möte med en okänd människa i en mörk gränd utan ta möterna på offentliga platser. Känna lite på det först.

Jag har sådan tur så jag enbart har positiva erfarenheter av internetdating. Inget som är negativ, men alla relationer håller inte. Som med alla andra relationer man skapar. Men det jag vill säga är att jag tycker alla borde prova på det. Det är så sjukt spännande att hitta en trevlig typ på internet, chatta en del sen byta nummer. Prata massa och fråga allt och inget om varnadra. Sen träffas, det är så sjukt pirrigt och mysigt. Även om det inte blir något längre av det så är det spännande. Och man är en erfarenhet rikare.

Pröva på det, ha inga fördommar mot internetdating!

Kommentarer
Postat av: Sockan

Jag har både bra och dåliga erfarenheter av nätdejting. De flesta relationerna jag haft kommer från nätet. Är inte nån krograggare precis.

2008-10-05 @ 22:53:34
Postat av: Anna

Två av mina arbetskamrater i USA är gifta med sina internet dater :) Tycker att det är ett bra sett att träffa någon på, bara man är försiktig!

KRAM

2008-10-06 @ 09:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback